Micropiloti. Lucrari de foraj pentru sprijiniri si consolidari

foraje micropiloti

Există o anumită categorie de foraje care-și au utilitatea acolo unde avem de-a face cu terenuri ce nu pot suporta sarcinile pe care le generează greutatea unei construcții. Cu alte cuvinte, solul nu poate „ține” construcția pe el, este prea moale, instabil… diverse alte motive. În aceste cazuri se folosesc foraje care au ca rezultat micropiloții sau piloții forați. Aceștia au rolul de a pătrunde dincolo de solul instabil, să ajungă la solul bun pentru construcție și a transmite greutatea acesteia. Pentru a face ușoară viața constructorilor și pentru a putea de fapt face o cosntrucție sigură se practică această metodă de foraje.

Micropiloții (piloții) forați se mai folosesc acolo unde se intenționează consolidarea unor terenuri în zonele ce urmează a fi excavate, iar acestea de obicei se află în interiorul marilor aglomerări urbane. Acest tip de foraje puturi au deci ca obiect consolidarea si crearea posibilității reale de a construi pe un teren slab. Sunt foraje ce reprezintă de fapt ingeniozitatea tehnică a construcțiilor moderne.

Piloti. Definitie, rolul lor in foraje

Piloții sunt elemente de construcție rezultate dintr-o anumită categorie de foraje speciale și, după cum probabil bănuiți, pentru a rezista solicitărilor imense la care sunt supuși ei trebuie să fie cât mai corect executați.

Dacă aveți interesul în a face o cosntrucție care curpinde piloți forați, vă invităm să ne contactați pentru a va face un deviz estimat pentru foraj, dar și pentru a afla detalii suplimentare despre aceste elemente constructive.

foraje micropiloti

Principalele tipuri de piloți forați

Tipfor srl Timisoara nu execută doar foraje de puțuri pentru apa potabila… ci și foraje pentru fundații, așa cum am descris mai sus principiul acestora. Noi executăm piloți forați cu șnec sau forați sub protecția noroiului bentonitic. Totuși, pentru o înțelegere mai bună, vom expune sumar, mai jos, principalele tipuri de piloți întâlniți în practică.

  • Piloți executați cu șnec; în timp ce se extrage șnecul se realizează și introducerea betonului, iar după aceea se introduce carcasa de armătură;
  • Piloții forați în sistem uscat se pot realiza doar în cazul în care terenul are o anumită stabilitate;
  • Foraje pentru piloti executați sub protecția noroiului bentonitic. Este sistemul clasic de forare care se utilizeaza si la executia gaurilor pentru puturi de apa. Noroiul bentonitic are rolul de a mentine o presiune asupra gaurii forate in acest fel asigurandu-se stabilitatea peretilor. Specificul acestui tip de foraj este că dupa executia gaurii se introduce armatura si apoi betonul. Se introduce o palnie la talpa gaurii de sonda si se betoneaza de la baza spre varf, in acest mod se inlocuieste noroiul de foraj cu betonul proaspat turnat;
  • Piloti ce au carcasa recuperabila. In timpul executiei forajului este introdusa o tubulatura metalica pana la talpa gaurii de sonda. Urmeaza a fi introdus betonul si concomitent a se extrage tubulatura. Atunci cand adancimea este mai mare tubulatura metalica urmeaza a fi imbinata prin sudare;
  • Piloti cu tubulatura nerecuperabila (pierduta). Fata de medoda descrisa mai sus, la acest tip de foraj tubulatura va ramane in pamant.

» Afla mai multe despre foraje

1 Comment

  1. Daca sunt mai mmai multe foraje pe conturul unei cladiri este bine sa le legam la partea superioara intr-un inel si sa le deversam intr-un punct la o canalizare sau e indicat sa le devrsam individual?
    Multumesc!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată


*